PRAVIDLA

HRA

Hra je lineární. Nápovědy jsou terénní bez další časové či jiné penalizace. O nápovědě budete informováni v rámci zadání šifry. Šifru je možné přeskočit, v takovém případě dostanete přímo polohu další šifry. Ovšem nezapomeňte, že primární kritérium pro pořadí týmů je počet vyluštěných šifer a teprve jako druhé kritérium je čas strávený hrou.

Trasa je po ideální trati (bez odboček pro nápovědy) dlouhá cca 26 km. Doporučujeme týmu se nedělit. Jediný vhodný okamžik, kdy se vyplatí dělit, je jízda pro terénní nápovědu. Pokud pojedete pro nápovědu (se zařízením, na kterém poběží wherigo), myslete na to, abyste ostatním nechali šifru k luštění.

INSTALACE

  1. Stáhnout si na mobilní telefon / tablet aplikaci WhereYouGo a nastavte si ho podle pokynů v následující sekci

  2. Stáhnout do stejného zařízení souboru s hrou LaCorovina1512.gwc (říká se mu cartridge).

  3. Doporučený start je na stadionu v Bedřichově, alternativně můžete startovat i na Maliníku.

  4. V aplikaci WhereYouGo zvolit Start a vybrat cartridge La Corovina 15½, následně zvolit Nová hra. Pokud jste hru již začali a uložili, budete zde mít možnost zvolit i uloženou hru.

  5. Po startu zaregistrujete svůj tým podle instrukcí v appce a můžete hrát. Registrujte se až na startu, protože při registraci vám již začne běžet čas. Kdyby něco nefungovalo, můžete váš tým registrovat i vícekrát, čas se počítá od poslední registrace.

WHERIGO

V aplikaci najdete následující možnosti:

Hlavní nabídka

  • Start - zahájení hry

  • Mapa - Zobrazení mapových podkladů

  • Poloha - Informace o poloze ze systému GPS

  • Nastavení - Všechna nastavení aplikace

Nastavení / Hlavní

Zde zadejte jako Složka s wherigo adresář, do kterého se na mobilu ukládají stažené soubory z internetu (obvykle /storage/emulated/0/Download).

Zde také zaškrtněte Automaticky ukládat hru. Hra se vám bude ukládat automaticky při jakémkoliv přepnutí na jinou aplikaci.

Nastavení / Senzory

Dopručujeme zapnout hardwarový kompas.

Nastavení / GPS a umístění

Zaškrtněte Vypnout, pokud je skrytá kvůli šetření energie.

Poloha

Zkontrolujte, že máte v hlavním menu aplikace wherigo povoleno snímání polohy (v dolním pruhu musí být Poloha zapnutá).

Pozor, WhereYouGo se na některých telefonech chová chybně, že při přepnutí na jinou aplikaci snímání polohy samo od sebe vypne. Radějizpři přepnutí na Webwigo vždycky zkontrolujte, že je poloha zapnutá.

Automatické ukládání

Hra se ukládá automaticky při příchodu na stanoviště a při vyluštění či přeskočení šifry. To se vám bude hodit, když vám celé WhereYouGo spadne (je to výjimečné, ale stává se to). Appka vám před startem nabídne seznam uložených her, vyberte si tu pod názvem Main, to je ta poslední automaticky uložená.

Uloženou hru (soubor LaCorovina1512.ows) můžete přenést i na jiný telefon a dohrát hru na něm. Musíte ho ale uložit do stejného adresáře, v kterém máte uloženou cartridge.

Díky ukládání hry můžete La Corovinu absolvovat etapově, klidně ve více dnech, ale pozor, čas se počítá nepřetržitě od okamžiku startu do ukončení hry.

Průběh hry

Wherigo funguje tak, že vstupem na určité místo (tzv. zóny) se aktivuje nějaká akce. Pro vás to bude znamenat to, že vstupem do zóny se vám aktivují šifry, případně nápovědy.

Vidíte

Zde se vám budou zobrazovat artefakty, které se virtuálně nacházejí na daném stanovišti. Na La Corovině se příliš nepoužívají.

Inventář

V inventáři vám budou přibývat zadání šifer, které jste již objevili. Součástí zadání šifer je i tlačítko pro zobrazení umístění nápovědy a tlačítko pro přeskočení šifry.

Úkoly

V této sekci se vám budou zobrazovat hodiny s aktuálně odehraným časem. Máte-li vyluštěnou či přeskočenou šifru, najdete zde i popis polohy následujícího stanoviště.

Hra tedy vypadá následovně: přijedete na Stadion v Bedřichově -> pustíte hru -> pojedete na první stanoviště. Na tomto stanovišti

a) vyluštíte šifru a zadáte její řešení do aplikace, aplikace hned validuje správnou odpověď

b) šifra se nedaří vyluštit -> volíte Nápověda v Inventáři a jedete na terénní nápovědu -> vyluštíte šifru a zadáte její řešení do aplikace

c) šifru již nechcete luštit, volíte Přeskočit -> zobrazí se vám název další lokace, do které je potřeba dojet, aby se vám zobrazila další šifra

PRAVDILA LUŠTĚNÍ

Řešením každé šifry je podstatné jméno v prvním pádě. Pokud vám vyjde slov více, zřejmě jste ještě nevyluštili vše. Řešení zadávejte bez diakritiky, na velikosti písmen nezáleží.

Ve výjimečných případech je řešením šifry přímo poloha dalšího stanoviště. V takovém případě budete explicitně upozorněni. Řešení pak nikam nezadáváte, ale rovnou se vydáte na vyluštěné místo.

V textu se používá anglická abeceda o 26 písmenek.

Doporučujeme si vytisknout šifrovací pomůcky Chlýftýmu, případně pomůcky hry poškole.

K luštění se může hodit aplikace Puzzlehunt.

CÍL

V cíli na vás čeká pravý La Corovinový poklad v podobě uzamčené dřevěné truhly (kdyby na označeném místě nebyla, prosíme kontaktujte orgy; majitel pozemku o truhle ví, ale nenechavé ruce mohou být kdekoli). V tomto pokladu nejenže naleznete to, co se na La Corovinu sluší a patří, ale také skýtá možnost zanechat nějaké překvapení dalším týmům, které přijdou po vás, nebo svým milovaným orgům :-) (vzkaz, nebo i cokoli hmotného, místa je dost a s každým dalším týmem by snad mělo být víc).

OBECNÉ

V průběhu celé hry se prosím řiďte aktuálními vládními nařízeními, obecnými pravidly platných v Jizerských horách (některá místa mají přísnější pravidla) a hlavně vlastním rozumem.

Kromě času a energie strávené s přípravou této řekněme „mezi-Laviny“ jsem spotřebovali i nějaký materiál a pohonné hmoty. Chtěli bychom Vás poprosit o dobrovolný příspěvek v rozumné výši (cca 200 Kč za tým), který nám tyto náklady trochu poníží. Posílejte na účet vedený u UniCredit bank 2102799369/2700 s variablilním symbolem 1512. Předem děkujeme za celý tým Parta Nic.

QR kód pro jednodchou platbu

QR Code for payment